Atunci cand doresti sa vinzi o proprietate, fie ca este vorba despre un apartament sau un teren, trebuie sa prezinti la notar un certificat de atestare fiscala. Acest document este o dovada ca ai achitat toate taxele si impozitele locale aferente proprietatii pe care urmeaza sa o instrainezi.
Certificatul de atestare fiscala se elibereaza de catre organul fiscal competent (de obicei, primaria in a carei raza se afla imobilul) in termen de maximum doua zile lucratoare de la depunerea cererii. Valabilitatea acestui document este de 30 de zile de la data emiterii, conform prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala.
Este important sa retii ca acest certificat trebuie sa fie prezentat la notarul public in original, alaturi de celelalte documente necesare pentru incheierea actului de vanzare-cumparare. Lipsa certificatului de atestare fiscala poate duce la intarzierea sau chiar la imposibilitatea finalizarii tranzactiei
Citeste si:
ASIGURAREA LOCUINTEI PAD OBLIGATORIE PENTRU INTABULARE
IMPOZITUL PE TRANZACTII IMOBILIARE IN 2024
Copyright © 2013 imoo.ro